אִכְלוּ מַשְׁמַנִּים: מה הם הסימנים של ר"ה ועד כמה הם בריאים?

    ארי טננבוים No Comments on אִכְלוּ מַשְׁמַנִּים: מה הם הסימנים של ר"ה ועד כמה הם בריאים?

    איך נוהגים אצלכם? תפוח בדבש בתחילת הסעודה או פותחים שולחן ונותנים בו סימנים? | מה זה כרישה והאם גזר באמת בריא לעיניים? | ארי טננבוים היה נותן בהם סימנים בשביל להגיע מוכן לראש השנה

    צילום: Mendy Hachtman/ Flash90
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לכל עדה מנהג שונה וייחודי, בואו ונכיר את הסימנים הנהוגים ונבוא לראש השנה מסודרים, כי בינינו, גם אם אנחנו לא נוהגים בכל הסימנים שנמנה להלן – אם ניתקל בהם במהלך ראש השנה נשאל את עצמנו בשקט, "רגע מה זה אומר" – אז זהו שהשנה אנחנו כאן, בשביל שנדע כל סימן מה הוא אומר ונאחל אותו לעצמנו לשנה טובה יותר בין אם כך אנו נוהגים ובין אם לא – העיקר שנה טובה, מתוקה ומלאה בסימנים.

    "שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה כדבש" – תפוח בדבש.

    המנהג הנפוץ ביותר הוא כמובן התפוח בדבש. לוקחים את התפוח, טובלים בדבש (יש הנוהגים לברך "בורא פרי העץ" לפני(!) האיחול) ומברכים: "יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ, שֶתְחַדֵש עָלֵינוּ שָנָה טוֹבָה וּמְתוּקָה" – ואוכלים. לשנה מתוקה מדבש!

    "שירבו זכויותינו כרימון" – רימון.

    המנהג של לכלך את החולצה מהמיץ של הרימון – לא נמצא בחז"ל, אבל לאכול את גרעיני הרימון – בהחלט כן, שנאמר בשיר השירים: "אפילו הריקנים של עם ישראל מלאים מצוות כרימון". נזכור תמיד שבכל יהודי יש ניצוץ אלוקי ובטוח שהוא עשה מעשה טוב אחד לפחות.

    אגב, רימון הוא בין הפירות הבריאים ביותר וכל כוס (מיץ שלו) מרחיקה עשרות חיידקים מגופנו. לחיים!

    רימון
    רימון

    נתי שוחט, פלאש 90

    "שייקראו לפניך זכויותינו" – קרא.

    קרא זה סוג של דלעת. הנוהגים לאוכל אותו בראש-השנה מבקשים מה' שייקראו הזכויות שלנו לפניו יתברך. ויש אומרים: "שתקרע רוע גזר דיננו וייקראו לפניך זכויותינו" כפי הנכתב במחזור.

    קרא מכילה ויטמין A בכמות גבוהה וזה ממש טוב לבריאות העיניים (כבר נראה מה קורה עם הגזר).

    "שייתמו אויבינו ושונאינו וכל מבקשי רעתנו" – התמר.

    הנוהגים מברכים: "יהי רצון מלפניך ה אלוקינו ואלוקי אבותינו שייתמו אויבינו ושונאינו וכל מבקשי רעתנו." ואז, "בוא פרי העץ" ואוכלים.

    התמר עוזר לעצירות, מניעת מחלות ושומר על הלב.

    תמר

    עבד רחים חטיב / פלאש 90

    "שייכרתו אויבינו ושונאינו וכל מבקשי רעתנו" – כרישה.

    כרישה הינו סוג של גבעול. אנו מבקשים שאויבינו ייכרתו (לפחות כמו שכורתים את הגבעול כשמכינים אותו לסלט, אבל זה כבר פירוש שלי).

    יש הנוהגים לאכול: רוביא (לוביה) – מין שעועית צרה ומוארכת. מברכים: "יהי רצון מלפניך ה אלוקינו ואלוקי אבותינו שירבו זכויותינו ותלבבנו." ומברכים: "בורא פרי האדמה".

    "שיסתלקו אויבינו ושונאינו וכל מבקשי רעתנו" – סלק.

    סלק משחרר את זרימת הדם בגוף והסבתות מספרות שהוא עוזר במקרה של עצירות.

    "שנהיה לראש ולא לזנב" – ראש אייל / דג.

    הסימן הוא גם בגלל שאנחנו רוצים להיות כמובן לראש, אך גם בגלל שזה מזכיר לנו את עקידת יצחק שבמקומו נעקד אייל (וגם השופר עשוי מאייל). שאבותינו היו נאמנים לה' באופן מוחלט וכך אנו מבקשים מה' שירחם עלינו בזכותם (ושנזכה להתקרב למעלתם של קדושים).

    מספרים שהשומן של הדג (יותר נכון הראש שלו) מאזנת את רמת השומנים בדם ומסייעת למחלות לב, יתר לחץ דם, דלקת מפרקים ומהמחלה הידועה.

    "שתגזור עלינו גזירות טובות" – גזר.

    נכון, אם כבר גזירות אנחנו רוצים גזירות טובות. אך דעו לכם, שגם לולי גזירות כאלה ואחרים, ברגע שאתם אוכלים גזר אתם מכניסים לגוף ויטמין A ברמה גבוה מאוד ואתם לא רק שמשפרים את איכות הראייה – אלא גם את איכות הפה. הגזר מונע מחיידקים להיכנס לנו לפה ועוזר, למעשה, להילחם בחיידקים בכל הגוף.

    טוב, בסימן הזה יש את הנחמדים, שמבקשים שנה של גזירות טובות ויש את הקשוחים יותר שדורשים מהקב"ה שייגזרו אויבנו. כך או כך גזר תמיד בריא למאכל.

    יש עוד אבל אם הגעתם עד לכאן סימן שעוד נשארה בכם מידת הסבלנות. שנה טובה ומתוקה, ומסימנים – למעשים: שנזכה שכל הסימנים יפעלו את פועלם ויהיה לנו שנה טובה, מתוקה, גזירות טובות, כריתת אויבים וכבר הבנתם לאן אני חותר.

     

    צילומים: פלאש 90



    0 תגובות